Het adopteren van een nieuw magazijn voorraadbeheer systeem kan een opwindende tijd zijn voor een bedrijf. De nieuwe technologie en oplossingen zitten boordevol mogelijkheden, maar ze hebben ook enige richting nodig om goed te werken met een nieuwe supply chain-strategie. Dus als u uw magazijncapaciteiten upgradet, het voorraadbeheer verbetert of een geheel nieuwe opslageenheid bouwt, begin dan met het verkennen van uw nieuwe mogelijkheden en wat u kunt doen om geld te besparen, verliezen te verminderen en het meeste uit uw geavanceerde systeem te halen!
1. Gebruik vaste en verplaatsbare tracking opties:
Wanneer bedrijven denken aan magazijn tracking, denken ze in de eerste plaats aan verplaatsbare tracking opties, het volgen van de eenheden en pallets die daadwerkelijk door het magazijn worden verplaatst en de toeleveringsketen worden opgestuurd. Dit is slechts een onderdeel van het magazijnbeheer proces - vergeet ook niet de voordelen die gepaard gaan met gebruikte vaste trackers! Door vaste magazijn activa te volgen, kunt u veel gemakkelijker bestemmingen toewijzen en beheren, en indien nodig strategie protocollen regelen zonder massale verwarring. Het is beter om magazijn tracking in twee verschillende delen te zien, een vast en een verplaatsbaar.
2. Voorkom vertraging met realtime informatie:
Oudere voorraadbeheersystemen hadden last van een zekere vertraging, vertragingen tussen voorraadbewegingen en software-updates die zouden aantonen dat die beweging plaatsvindt. Met de huidige magazijnsystemen hoeft u geen last meer te hebben van lag. Met onze services kunt u producten taggen en realtime updates ontvangen over waar ze zich op elk moment precies bevinden. Dit verhoogt de efficiëntie van managementbeslissingen en verwijdert verwarring in snelle levering omgevingen.
Realtime inzicht in magazijnvoorraad en transacties vermindert telefoontjes en e-mails om hoeveelheden te verifiëren. We horen regelmatig de opwinding van Accounts Payable wanneer ze precieze voorraad ontvangsten op de inkooporder kunnen zien.
3. Volg hoge verkopers:
Uw nieuwe magazijnvoorraad systeem geeft u de mogelijkheid om bestellingen en verkopen per klant en per product te volgen. Laat deze informatie niet verloren gaan! Gebruik het om uw high-sellers te volgen en ze te positioneren op locaties die het picken en bezorgen extra eenvoudig maken. Dit zal uw grote klanten nog gelukkiger maken en u helpen ook tijd te besparen. Een box huren kan snel en gemakkelijk als je dichter bij een grote groep klanten een magazijn wil opstarten. Huureenbox is gespecialiseerd in het verhuren van bedrijven magazijnen en kan voor een laag tarief een box aan u verhuren.
Het verkoopvolume is ook de grootste factor bij het creëren van minimale en maximale voorraadniveaus om aankoopbeslissingen te sturen. Veel bedrijven starten misschien met veiligheidsvoorraad, maar dat is vaak een handmatig proces. Robuuste software voor voorraadbeheer, zoals Q Stock Inventory, zal dynamisch rekening houden met het verkoopvolume, het gebruik en verschuivingen in de marktvraag om aankoop aanbevelingen te stimuleren.
U kunt deze informatie ook gebruiken in uw voorraadtellingen. Een sneller bewegend product is belangrijker voor de klant en het bedrijf, dus moet vaker worden geteld. Meer beweging betekent meer kans op verandering en belangrijker om nauwkeurige voorraadniveaus te hebben. Langzamere artikelen hebben minder kans op afwijking en hebben minder impact op het bedrijf, dus u kunt tijd besparen door het grootste deel van uw voorraad te tellen.
4. Onthoud persoonlijke identificatie:
BSoms worden bedrijven zo enthousiast over het bijhouden van voorraad dat ze ook het volgen van werknemers vergeten. Als u een nieuw voorraad- of magazijnbeheersysteem krijgt, overweeg dan om beveiligingsprotocollen op te nemen die het ook gemakkelijker maken om werknemers te volgen - en te herkennen wanneer personen die geen werknemer zijn zonder goede reden op de vloer zijn.
Mobiele computers en barcodescanners koppelen een gebruikersnaam, datum en tijd aan elke transactie. Deze informatie kan worden gebruikt om de snelste en meest accurate medewerkers te identificeren en te belonen. Het is ook handig om kleine bedrijven te helpen terug in de tijd te gaan om beschadigde of verloren voorraden te zoeken.
Categorieën
Bedrijfsleven: Artikelen gerelateerd aan bedrijfsleven. lees informatief
Eten & drinken: Artikelen gerelateerd aan eten en drinken. lees informatief
Flora en fauna: Artikelen gerelateerd aan flora en fauna. lees informatief
Geldzaken: Artikelen gerelateerd aan geldzaken. lees informatief
Gezondheid: Artikelen gerelateerd aan gezondheid. lees informatief