Een title tag is de tekst van 55 tot 65 tekens die zichtbaar is op het tabblad van je browser. Deze tekst staat ook in Google en bevat een blauwe titel en een grijze tekst, ook wel meta titel of titel voor zoekmachines genoemd. Door het lezen van deze tekst weten bezoekers en zoekmachines wat ze op deze pagina kunnen vinden. Een title tag is bij een zoekmachine het meest zichtbare onderdeel. Daarom moet een title tag altijd zijn voorzien van het zoekwoord. Maar ook de tekst erbij moet duidelijk, kort en pakkend zijn. De zoekmachine (bijvoorbeeld Google, Bing of Yahoo) bepaalt de relevantie van de pagina aan de hand van een aantal onderdelen. De title tag is een van de belangrijkste onderdelen hierbij. Staat het zoekwoord in de title tag dan komt uw website hoger in de pagina van de zoekmachine te staan. Hoe relevanter het zoekwoord, hoe hoger de zoekmachine de tekst plaatst.
SEO wat betekent dat?
De letters SEO staan voor Search Engine Optimization ofwel op zijn Nederlands Zoekmachine Optimalisatie. Je SEO verbeteren zal een hogere positie opleveren op de resultatenpagina van een zoekmachine. Hiervoor is een goede website van belang maar ook een goede title tag.
Hoger in elke zoekmachine met een goede title tag:
Wanneer je de juiste zoekwoorden hebt staan in de title tag komt deze tekst hoger te staan op de pagina van elke zoekmachine. Dus een goede title tag is voor SEO zeer belangrijk. Maar hoe zorg je nu voor een goede title tag en hoe verbeter je de SEO? Op dit moment zijn de grootste zoekmachines Google, Bing en Yahoo. Van deze zoekmachines is Google veruit de grootste omdat er het vaakst door bezoekers op wordt gezocht naar iets. Bij Google hanteren ze op dit moment een lengte van ongeveer 60 tekens per title tag. Wordt de title tag te lang dan wordt deze afgebroken met drie of meer puntjes.
Geen techniek nodig voor een title tag:
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen heb je geen techniek nodig voor een title tag. Maar alleen een goede pakkende tekst met een uitgesproken kop erboven. Het heeft totaal geen zin om het zoekwoord meerdere keren in de title tag te zetten. Dit levert echt geen hogere positie op maar wordt eerder gezien als spam. Een goede title tag bevat naast het zoekwoord dus ook een wervelende pakkende tekst. Korte titels worden sneller gelezen dan lange titels. Dat geldt dus ook voor de title tag. Zorg dat het trefwoord in de titel én in de tekst voorkomt. Heb je meer pagina’s die verwijzen naar jouw website dan is het belangrijk dat elke pagina een unieke title tag heeft. Nogmaals: de title tag is het eerste dat mensen zien van jouw merk of product. Zorg ervoor dat die eerste indruk ook de juiste indruk is!
Categorieën
Bedrijfsleven: Artikelen gerelateerd aan bedrijfsleven. lees informatief
Eten & drinken: Artikelen gerelateerd aan eten en drinken. lees informatief
Flora en fauna: Artikelen gerelateerd aan flora en fauna. lees informatief
Geldzaken: Artikelen gerelateerd aan geldzaken. lees informatief
Gezondheid: Artikelen gerelateerd aan gezondheid. lees informatief