Het aanbod van TV-programma’s zit al jaren in een stijgende lijn. Er komen meer zenders beschikbaar, er komen steeds nieuwe programma’s bij en er is bijna geen tijd meer te vinden om al je favoriete programma’s te kijken. Mede daardoor verschuift het landschap steeds meer naar online. Ouderwets een avondje voor de TV hangen is er bijna niet meer bij. We kijken steeds meer via internet. Terugkijken, vooruitkijken of alternatief aanbod kijken. TV kijken is niet meer zoals het ooit geweest is.
Terugkijken wanneer het jou uitkomt:
Omdat we allemaal een steeds drukkere agenda krijgen, is er bijna geen tijd meer om ‘s avonds uitgebreid voor de TV te zitten. We willen de programma’s kijken wanneer het ons uitkomt. Vrijwel iedere TV aanbieder heeft een functie beschikbaar waarop je gemakkelijk alles kunt terugkijken wat er op TV geweest is, wanneer jij maar wil. Kwam er afgelopen zondag iets op TV dat je graag wilde zien, maar zat je gezellig bij je buurman op verjaardag? Geen probleem, je kijkt het tegenwoordig terug wanneer je wil via uitzending gemist. Op je TV, je tablet, je smartphone of je computer.
Films en series:
Ook voor een leuke film die op zaterdagavond op TV komt hoef je meer thuis te blijven. Er zijn verschillende aanbieders van films, series, documentaires en andere videocontent die je met een abonnement onbeperkt kunt afnemen. Denk aan Netflix en Videoland. Voor een aantal euro per maand krijg je toegang tot de meest populaire series en films en bekijk je ze waar en wanneer je maar wil. Het aantal abonnees van Netflix en Videoland in Nederland stijgt al tijdenlang. Halverwege 2018 heeft ruim 50% van de Nederlandse huishoudens toegang tot één van deze streamingdiensten.
Youtube populair onder jongeren:
Met name de jongere doelgroep is veel op Youtube te vinden. Aan deze online videodienst wordt dagelijks vele uren videomateriaal toegevoegd en geeft dus uren kijkplezier. Tegenwoordig zijn er ook programma’s die exclusief via Youtube hun content verspreiden. Denk aan populaire vloggers die steeds bekender worden in Nederland. Via Youtube bereiken zij een groot publiek wat elke dag weer groter wordt.
De kans is groot dat we met zijn allen steeds minder vaak live TV gaan kijken. Goede ontwikkeling of is dit juist zorgelijk? De tijd zal het leren, maar het lijkt er op dat we steeds meer online gaan bekijken.
Categorieën
Bedrijfsleven: Artikelen gerelateerd aan bedrijfsleven. lees informatief
Eten & drinken: Artikelen gerelateerd aan eten en drinken. lees informatief
Flora en fauna: Artikelen gerelateerd aan flora en fauna. lees informatief
Geldzaken: Artikelen gerelateerd aan geldzaken. lees informatief
Gezondheid: Artikelen gerelateerd aan gezondheid. lees informatief